Les galtes del meu fill

LaRitaCraft-B
En Biel és un nen de sis mesos rodonet: pesa molt i medeix no tant. Rodonet i preciós.
Té unes galtes molsudes que criden l’atenció i també sembla que cridin “toca’ns! Pessiga’ns! Petoneja’ns!”. I tothom es sent eludit i els fa cas: mans grans i mans petites, mans netes i mans brutes, mans fredes i mans calentes, llavis prims i gruixuts, secs i humits, joves i vells, coneguts i desconeguts!
Evidentment, a la seva edat, ell es deixa fer, no es queixa, però no m’estranyarà si ho fa tant bon punt sigui capaç de queixar-se, d’apartar-se i de “rebutjar” aquestes mostres del que deu voler ser afecte.
Segurament cada persona que el toca no pensa que moltes altres persones fan el mateix; no es para a pensar si s’ha rentat les mans després de fer això o allò; ni es plantegen si a ell li agrada que li pessiguin les galtes…
I com a mare… la majoria de vegades no sé com “defensar-lo”. Intento apartar-lo sense semblar maleducada, però les galtes deuen cridar tant fort que ningú es resisteix a tocar-les d’alguna o altra manera.
M’agradaria que tots plegats canviéssim la manera d’interactuar amb els nadons; m’agradaria saber com frenar les persones que no tenen cap inconvenient a grapejar el meu fill sense semblar maleducada; m’agradaria que tothom entengués que el mateix que fan ells ho fan moltes altres persones i pot acabar sent una cosa pesada, molesta i antihigiènica… Però no sé com fer-ho.
Mentrestant, seguiré posant cara de circumstàncies, amb una rialla forçada, veient com les galtes del meu fill criden a tothom perquè les toqui i les petonegi. I riuré i sentiré orgull veient la cara dels tocadors quan saben que aquestes galtes grassones han crescut només amb llet de teta! 😉
Anuncis

Deixa un comentari

