Unes vacances fantàstiques a Menorca

No explicaré res de nou si dic que Menorca és un destí de vacances genial per anar-hi amb nens (i sense nens també!). Hi hem estat moltes vegades i des que havia nascut en Roger tenia moltes ganes de tornar-hi amb ell. Unes vacances força tranquil·les i familiars de les que no haguéssim tornat mai! En Roger mateix ho deia: em vull quedar a la casa de la platja!!! (ja ens hagués agradat…)

Abans de marxar vaig mirar algunes recomanacions pel món dels blogs i ens vam emportar idees de llocs on anar i restaurants on menjar que estessin recomanants per a nens. La “guia” que més em va agradar és la que publica SarriàpetitsMammaproof, i com que la vam trobar útil i força encertada, us deixo aquí algunes opinions i recomanacions per si teniu l’oportunitat (la sort) de passar uns dies a Menorca:

Baleària: per diversos motius la nostra opció per arribar fins a la illa va ser el vaixell ràpid de Baleària. Ens va semblar una bona idea que, al final va resultar no ser-ho tant… El principal avantatge va ser poder transportar el cotxe amb nosaltres i portar-lo ple amb l’equipatge i, fins i tot, alguna previsió de menjar i begudes per tenir a l’apartament. Els inconvenients van ser diversos: a l’agost, el que haurien de ser unes 3 hores de trajecte acaben sent 5 i mitja enmig d’un ambient molt massificat. A nosaltres això ens va afectar més perquè en Roger es va marejar moltíssim i vam passar un parell d’hores terribles… fins que, sense entendre com, de cop es va recuperar i va acabar el viatge ben eixerit.
La tornada va anar bé, però també va ser molt llarga. Quan hi tornem, com que el tema de portar el cotxe ben carregat ens va anar molt bé, està ben decidit que ens repartirem entre avió i vaixell.

LaRitaCraft Menorca amb nens1

Apartaments Sa Caleta: tot un encert! Teníem clar que volíem allotjar-nos a un apartament per poder anar al nostre aire sense estar lligats a horaris i obligacions d’àpats, per tenir el nostre espai i per poder fer vida “de casa”. No volíem el moviment d’un gran hotel ni espectacles d’animació. Els vam escollir per preu i per la zona on estan ubicats, 5 minuts al sud de Ciutadella.
Els Apartaments Sa Caleta són un petit complex de casetes adossades amb apartaments a planta baixa i primera planta. Vam tenir la sort que ens toqués la planta baixa (si hi aneu, demaneu-ho, ens va funcionar!), d’aquesta manera teníem una sortida a un pati particular que ens va anar molt bé, sobretot a en Roger! Estan molt ben equipats: cuina completa amb microones, dues habitacions, lavabo i menjador. Molt familiars i tranquils, tenen una piscina fantàstica al centre del complex on ens vam quedar més d’una estona. Si sou molt calorosos heu de saber que no hi ha aire condicionat. A recepció lloguen ventiladors però no el vam engegar ni un dia.

LaRitaCraft Menorca amb nens4

PLATGES
Una de les característiques més impactants de Menorca és la diferència de paisatge entre el nord i el sud. Al sud, platges de sorra gairebé blanca, aigües turqueses… al nord, platges amb sorra fosca, el mar té un color molt més fort i el paisatge en general és més agrest. Tot és preciós, i per això ens vam moure de nord a sud per gaudir de l’encant de cada zona. Ens agrada trobar platges tranquil·les, però al mes d’agost és complicat, tot i que ens en vam sortir prou bé. En el nostre cas necessitàvem accessos fàcils i ràpids aptes per a un nen de 2 anys i mig, una embarassada, un pare carregat i sota un sol de ple agost. Però si esteu disposats a caminar una estona podeu trobar fàcilment cales amb molt encant i poc ocupades.

Cavalleria: situada al nord, a una zona amb moltes cales que tenen molt encant. Acostument a estar més tranquil·les que les platges del sud. Són els llocs típics on untar-se amb fang vermellós. Molt accessible, amb l’aparcament molt proper, encara que l’accés no és planer, però tampoc difícil.
Una recomanació de la zona és mirar la posta de sol des del Far de Cavalleria si us va bé per horaris.

LaRitaCraft Menorca amb nens3

Cala Galdana: sud; és una cala molt gran i molt urbanitzada. No és de les nostres preferides, però hi vam anar per proximitat amb el restaurant Es Barranc, on havíem quedat per dinar. La platja és maca, això segur, però està envoltada de cases, d’hotels, de restaurants i d’activitats… a nosaltres ens agraden menys massificades, però hi ha d’haver de tot i per a tots els gustos!

LaRitaCraft Menorca amb nens9

Son Saura: sud; una de les nostres preferides. Paisatge idíl·lic, molt plana, força gran (tenint en compte que hi sol haver molta gent, el principal inconvenient), molt accessible, amb aparcament proper. Si hi aneu a l’agost us deixo un secret: si hi veieu molt moviment de cotxes no intenteu aparcar a l’aparcament més proper, feu-ho al del costat del restaurant i camineu una mica, guanyareu ben bé una hora de platja perquè si us trobeu embussats us costarà molt sortir-ne. Nosaltres ho vam fer així i va ser tot un encert!

LaRitaCraft Menorca amb nens23 LaRitaCraft Menorca amb nens22

Macarella: sud; una de les cales més idealitzades des del “Mediterràniament“. És preciosa, però molt massificada. Vam tenir autèntics problemes per arribar-hi amb cotxe perquè el camí és molt estret i molt transitat i, un cop allà, la vam trobar plena d’algues que no van agradar gens a en Roger. Des de Macarella s’accedeix caminant a Macarelleta (sol haver-hi nudistes). Com a alternativa, una platja similar és la Turqueta; s’hi accedeix fent una caminada i per això sol ser menys plena.

LaRitaCraft Menorca amb nens10

Algaiarens (o La Vall): una altra de les que més ens agraden. Està ubicada a la zona nord, s’hi arriba molt ràpidament des de Ciutadella i hi ha un aparcament gratuït molt proper. No està massificada i hi ha la possibilitat de llogar caiacs per anar a fer una volta per la zona.

LaRitaCraft Menorca amb nens17

Santandria i Sa Caleta: Aquestes caletes són les que teníem més a prop de l’apartament i vam aprofitar per anar-hi. Al ser una urbanització força gran hi sol haver gent, però ens va sorprendre sentir moltes persones de l’illa (i també molts italians!). Són cales molt petites i maques, estan molt bé per als nens, però un dels dies que hi vam anar ens hi vam trobar moltíssimes meduses. Això pot passar a qualsevol platja i ens va tocar.

RESTAURANTS

Ca N’Aguedet (Alaior): vam trobar aquest restaurant a través d’una recomanació a la xarxa Instagram. Va resultar ser un molt bon restaurant, de tota la vida, amb molt públic, que ofereix cuina típica de Menorca. El menjar va ser molt bo, llàstima que el servei no i el vam trobar car.

Ulisses (Ciutadella): ubicat a la Plaça des Mercat (o de la Llibertat, o del Peix, o Sa Plaça), una zona amb molt encant, és un petit bar amb un ambient bohemi on serveixen bones tapes. Diuen que és emblemàtic, el típic bar de mercat on els pescadors i els venedors es prenien el cafè.

Just al costat hi podeu trobar una botigueta molt bonica: Confetti. Regals, decoració, complements… Washi Tape, Kireei, Scrapbooking, Mr. Wonderful… un encant!

Tritón (Ciutadella): tal com diuen ells mateixos a la seva web, és un dels bars-cafeteria més antics de Ciutadella. Ubicat al port, té l’aspecte d’un típic bar de pescadors. Si voleu menjar al port, aquí podeu fer-ho en una versió boníssima i una mica més econòmica.

Pizzeria Oristano (Ciutadella): igual que el Tritón, aquesta pizzeria surt recomanada a la guia que us he mencionat al principi, i també va ser una bona descoberta! Una mica apartada del bullici del centre de Ciutadella, però fàcilment accessible. Reserveu o aneu-hi molt d’hora, sobretot si voleu ocupar una taula a la fantàstica terrassa que tenen. Tant les pizzes com els plats són molt bons!

Ca na Marga (Fornells): Situat als afores de Fornells, a poc més d’1km del poble (a Ses Salines), va resultar ser una bona descoberta. És característic per la carn a la brasa. Vam menjar molt bé amb molta quantitat: bomba menorquina per compartir (una mena de pastís de patata, sobrassada, formatge de Maó i ou ferrat) i filet amb salsa de formatge (boníssima!). L’ideal hagués estat partir-nos, també, el segon plat. Si hi voleu anar, encarregueu taula perquè Ca na Marga té molt èxit!

– Es Barranc (Cala Galdana): un bon restaurant de cuina mediterrània i menorquina. Familiar, amb bon tracte, una carta àmplia i menjar de qualitat. Els seus 25 anys d’experiència són una bona referència! L’arròs (paella) i els postres que vam demanar van ser boníssims.

S’escopinya (Cala Galdana): a en Roger li agrada molt sortir a sopar una crêpe i ens va fer la petició. Vam buscar un restaurant on en fessin i vam trobar S’escopinya, un restaurant normalet, de tracte amable, amb bones crêpes.

Mercat del Peix (Maó): No tenim molta tirada a Maó, però vull parlar-vos d’un espai que vam trobar i que, tot i que no hi vam menjar perquè ja havíem sopat, crec que pot ser interessant: el Mercat del Peix (Sa Peixateria), que sembla que ha agafat un nou impuls i s’ha convertit en un espai gastronòmic i cultural on hi ha la possibilitat d’anar-hi a menjar, a comprar productes gourmet, a prendre una copa… una curiosa combinació de les tradicionals parades de peix amb aquests nous punts de restauració. Ens va semblar un espai amb molt encant, tot i que no és el millor per anar-hi amb nens.

VISITES I ACTIVITATS

Festes Majors: sense dubte, un dels principals encants de Menorca. Durant les dates que vam estar a l’illa vam coincidir amb la Festa Major d’Alaior i vam poder anar a una de les activitats que feien amb cavalls. Ens agrada molt veure’ns enmig d’aquestes tradicions perquè comparteixes una estona amb les persones que són de Menorca, veus costums, maneres de parlar, de viure la festa… Durant tot l’estiu gairebé cada setmana es poden trobar celebracions a un poble o altre.

LaRitaCraft Menorca amb nens24

Binibèquer: el poble blanc, tot blanc. L’ideal seria que fos un poblet de pescadors, però la realitat explica que és una urbanització que va ser dissenyada i construïda a prinicipis dels anys 70 imitant aquest tipus de pobles i l’estil eivissenc que estava molt de moda a l’època.
No es pot negar que té molt encant i que és molt curiós passejar pels seus carrerons, que formen un petit laberint ple de tranquil·litat i silenci.

LaRitaCraft Menorca amb nens16 LaRitaCraft Menorca amb nens15

Fars: sense dubte, una de les activitats que més ens agrada! Durant aquesta estada vam visitar el de Punta Nati i el de Favàritx.

Punta Nati és un indret molt proper a Ciutadella (uns 5 km al nord, amb un accés acondicionat per a bicicletes), aspre, pedregós i amb encant. Hi ha una edificació que conté el far i, al voltant d’aquesta, s’hi troben les restes d’un observatori construït durant la Guerra Civil que capten l’atenció dels petits perquè s’hi poden enfilar i ficar-s’hi a dins. Un bon lloc on fer bones fotografies i des d’on mirar la posta de sol.

LaRitaCraft Menorca amb nens18LaRitaCraft Menorca amb nens20 LaRitaCraft Menorca amb nens19

El far de Favàritx és el millor de l’illa (segons el nostre gust). És maco perquè sí, i amb un entorn espectacular: roques de color negre enmig del parc natural de S’Albufera des Grau. Una zona del tot agresta on les onades piquen amb força a les roques. Un bon espectacle natural. Això sí, s’ha de vigilar que els petits no vagin per lliure, perquè pot ser perillós.

LaRitaCraft Menorca amb nens25

Hipòdrom de Ciutadella “Torre del Ram”: no el coneixíem i va ser una bona descoberta per passar un diumenge a la tarda diferent i divertit. Està ubicat a la urbanització Cala’n Blanes, al nord de Ciutadella. Es paga una entrada de 5 euros per adult i cada diumenge a les 6 de la tarda hi fan curses de trot.
És divertit fer apostes a partir d’1 euro que afegeixen emoció a cada cursa: sense tenir-hi cap implicació ens vam veure animant un cavall o altre en funció de l’aposta que havíem fet. Només en vam guanyar una, però va ser molt divertit!

LaRitaCraft Menorca amb nens14 LaRitaCraft Menorca amb nens12

Ciutadella: Ciutadella és Ciutadella. Un dels grans encants de Menorca. Passejar pel port o pel casc antic és preciós, una font de descobertes.
No deixeu de fer un gelat o un granissat a Sa Gelateria, segur que la trobeu al port o al costat de la catedral.

LaRitaCraft Menorca amb nens28  LaRitaCraft Menorca amb nens8 LaRitaCraft Menorca amb nens7 LaRitaCraft Menorca amb nens6 LaRitaCraft Menorca amb nens5LaRitaCraft Menorca amb nens27

Fornells: vam optar per passar-hi un vespre. És un indret amb ambient familiar, agradable per passejar tot fent un gelat i on vam coincidir amb un concert al carrer dels “No hi som tots” que ens va fer gaudir moltíssim a tots! A partir d’aquest moment cada vespre, fossim on fossim, havíem de buscar música al carrer a petició del petit de casa.

Monte Toro: sempre ens agrada fer-hi una visita, i ens va sorprendre veure com en Roger entenia que des d’allà podíem veure el mar, el far on havíem anat, el poble… Ell s’entestava a fer-hi fotos amb aquelles “càmares” tant grans que hi havia 😉

LaRitaCraft Menorca amb nens21

Gelateria Chupi (Ferreries): la primera vegada que vaig estar a Menorca tenia 14 anys. Vaig allotjar-me a Ferreries i vaig descobrir aquesta gelateria ben bé al centre. El record dels “polos” artesanals que hi comprava, i que encara fan, m’ha durat des de llavors i sempre és obligat anar-hi.

COMPRES

A l’hora de buscar “records” per a la família gairebé sempre ens decantem per portar alguna cosa de menjar, així en podem gaudir tots i no acaben sent “pongos”. A les Illes Balears és fàcil: ensaïmades, sobrassada…

Pastisseria Montaner (Ciutadella): un forn-pastisseria al costat de la catedral de Ciutadella amb l’encant dels locals als quals sembla que no hagi passat el temps.

Carnisseria Barber i Forn-Pastisseria Can Marc (Ferreries): per recomanació d’una menorquina vam comprar la sobrassada i les ensaïmades a aquests dos establiments i va ser tot un encert!

El Paladar (Ciutadella): El Paladar és una botiga de delicatessens on vam anar a comprar formatges. El principal avantatge que ofereixen és poder-los tastar abans de comprar, i això ens va agradar molt (sobretot al petit devorador de formatges de casa).

I aquests van ser els llocs que vam visitar. Volíem veure’n més, però les vacances no són infinites… Espero que us pugui ser útil i, com que hi tornarem ben aviat, seria fantàstic rebre comentaris i més recomanacions!

LaRitaCraft Menorca amb nens26

6 thoughts on “Unes vacances fantàstiques a Menorca

1. Hola, M’alegro que us anés bé la mini guia que vaig fer. I molt xulo el post, m’apunto les vostres recomanacions! Aquest any jo també vaig descobrir la botiga Confetti i em va encantar!! M’ho hagués quedat tot! Salutacions, Laia.

• Moltes gràcies pel teu comentari, Laia!
      I tant que ens van anar bé les teves recomanacions! A més, l’estil dels llocs on vam anar a partir del teu post ens va agradar molt.
      Menorca és ben petit però cada estiu podríem fer una guia ampliada, ja tenim ganes de tornar-hi!
      Fins aviat!

Laia.

2. Retroenllaç: Les frases divertides dels nostres fills porten premi! | LaRita Craft

3. Molt bones propostes, LaRita… i les fotos són precioses i molt suggerents…

Si em permeteu, us deixo un enllaç amb diferents propostes d’activitats per fer a Menorca amb família. Agafant una platja ideal per a nens, ens mostren diferents activitats que podem fer pels voltants. També hi trobareu una guia molt pràctica dels millors parcs infantils de Menorca.

Espero que us sigui útil…

Salut!

4. aquest any aniré a Menorca amb dos petits! M’apunto tots els consells que segur m’aniran molt be. Es nota que sou una familia guapa i organitzada!

5. Demà marxem cap a aquest paradís! Tinc una nena de 2 i un nen de 4 anys… m’ho he anotat tot,,, a la tornada us escric! Gràcies!